Onsdag 22 augusti kommer S-kvinnors valturné till Gävleborg och besöker Bollnäs och Gävle. S-kvinnors ordförande Carina Ohlsson och förbundssekreterare Susanne Andersson kommer att besöka 47 städer på valturnén som pågår fram till valet den 9 september.

Under turnén besöks 47 städer, i alla landets 26 distrikt, att diskutera feministiska framtidsutmaningar och hur vi skapar ett jämställt och jämlikt samhälle. Det blir torgmöten, tal, arbetsplatsbesök och aktiviteter där kvinnors trygghet, självständighet och frihet står i fokus. På S-kvinnors hemsida www.s-kvinnor.se anges tid och plats för alla städer vi besöker.

BOLLNÄS:
10.15 Besök Aktivitetscenter, möte med anhörigvårdare.
11.30 Arbetsplatsbesök öppenvården.
12:15 Torgmöte och aktiviteter vid valstugan.

GÄVLE:
11.00-17.00 S-kvinnor bemannar valstugan hela dagen.
14.30 S-kvinnors förbund ansluter i valstugan.
16.00 Besök på kvinnojouren Blåklockan, med kommunalråd Åsa Wiklund-Lång (S),Linnea Wickman (S) Region Gävleborg, Carina Ohlssn förbundsordförande S-kvinnor och Ingrid H Amrén, distriktsordförande S-kvinnor Gävleborg.
17.45 Feministisk dörrknackning i Sätra.

– Det är viktigt att möta väljarna, ta debatterna och kunna svara på väljarnas frågor och funderingar. S-kvinnor är en viktig del av de politiska besluten och ser till att de feministiska frågorna lyfts på agendan. Vi stärker kvinnors rättigheter nationellt och lokalt. Den kampen är livsviktig och den fortsätter vi ta så länge det behövs, säger S-kvinnors ordförande Carina Ohlsson.

Som kvinna ska du känna dig trygg i hemmet, i samhället och i arbetslivet för att kunna leva ett självständigt liv i frihet – det är S-kvinnors utgångspunkt inför valet 2018. Fokus är en stark välfärd av hög kvalitet, en jämställd arbetsmarknad med bra villkor och fri från diskriminering, samt rätten till din kropp och att alla former av exploatering och objektifiering av kvinnokroppen stoppas.

– Vi har gjort enorma framsteg för kvinnors rättigheter den här mandatperioden, en stor majoritet av våra vallöften är redan uppfyllda och många fler är på gång. Sverige behöver en S-ledd regering som går från ord till handling, som fortsätter bygga ett tryggare och starkare Sverige, säger S-kvinnors ordförande Carina Ohlsson.

Tillsammans tar vi den feministiska kampen för socialdemokratisk valseger 2018!

Platser

Gävleborg