Medborgerlig Samling (MED) har bildat ett nytt partidistrikt i Västerbotten. Ordförande är Anders Pettersson, 29, som till vardags är fysioterapeut i Umeå.

Medborgerlig Samling (MED) är ett parti som växer och har idag en organisation över nästan hela landet med distriktsstyrelser och lokalföreningar. Det senaste tillskottet är distrikt Västerbotten som bildats i veckan. Ordförande är Anders Pettersson, en 29-årig fysioterapeut från Umeå. MED siktar på riksdagsvalet i september.

- Det finns ett stort intresse för ett politiskt alternativ som vill ta tag i de stora problem som Sverige står inför. MED bygger från grunden och det är medlemmarnas engagemang som driver partiet. Här i Umeå är socialdemokratin dominerande sedan lång tid tillbaka. Men de har inte längre svaren. Vi i MED är framtidens politiska rörelse, säger Anders Pettersson.

Styrelsen består i dagsläget även av vice ordförande Robert Lundkvist och ledamot Jesper Andersson.

För mer information: anders.pettersson@medborgerligsamling.se

Medborgerlig Samling (MED) är ett liberalkonservativt parti. Vi driver en liberal ekonomisk politik och har en liberal syn på individens rättigheter och skyldigheter samtidigt som vi har en konservativ syn på samhället och kulturen. Medborgerlig Samling tar utgångspunkt i individens frihet och ser med förfäran på den klåfingrighet som politiker ofta ägnar sig åt. Vi anser att samhället ska skapas av medborgarna med grund i tillit, lojalitet och tradition och vi avvisar utopiska projekt.

Ilan Sadé

Partiordförande