World Animal Protection har idag lanserat en namninsamling som kräver att thailändska myndigheter stoppar planerna på en ny tigerattraktion.

Organisationens efterforskningar visar att Tiger Temple Co. Ltd har bytt namn till Golden Tiger (Thailand) Co. Ltd. Och byggandet har redan påbörjats på e ny anläggning precis bredvid den gamla anläggningen.

Tigertemplet stängdes förra året efter att döda tigerungar hittats I frysen och hundratals andra tigerdelar upptäcktes under en polisräd. Golden Tiger Co Ltd. har tillstånd att hålla djurpark som har överförts från Tiger Temple Co Ltd, men behöver uppfylla visa krav som thailändska myndigheter har ställt på dem innan de får öppna.

World Animal Protection ber allmänheten att skriva på namninsamlingen för att hindra ansvariga myndigheten DNP, från att ge tillstånd till den nya anläggningen. Om Golden Tiger Co. Ltd tillåts öppna riskerar tigrar att fara illa som turistunderhållning.

Här finns namninsamlingen:  https://www.worldanimalprotection.se/stoppa-oppnandet-av-ett-nytt-tigertempel

Vi är en av världens största djurskyddsorganisationer och arbetar målinriktat för att stoppa djurplågeri i hela världen. Vi har samarbete med organisationer, företag och enskilda runt hela världen och är rådgivare åt FN, EU, regeringar och myndigheter. Vi är insatta i djurskyddsfrågor, såväl i Sverige som globalt. Våra arbetsområden är djur i samhällen, främst hemlösa hundar och arbetsdjur, lantbruksdjur, katastrofdrabbade djur och vilda djur.

Lise-Lott Alsenius

lise-lottalsenius@worldanimalprotection.se