I samband med att anmälningen till årets Young Lions har öppnat kan Sveriges Kommunikationsbyråer med glädje meddela att TV4 går in som huvudsponsor till tävlingen 2021. Två nya tävlingskategorier introduceras samtidigt; Media och Marketers. Sveriges Annonsörer blir samarbetspartners för kategorin Marketers.

Det har äntligen blivit dags att öppna upp anmälningen för Young Lions 2021 – Sveriges Kommunikationsbyråer är svensk representant för Cannes Lions, där tävlingen Young Lions ingår. Antalet tävlingskategorier för 2021 är fler än någonsin - Digitalt, Design, PR, Media och Marketers.

För att  tävla i Young Lions 2021 krävs det att man är 31 år eller yngre. Man tävlar i team om två personer, antingen från samma eller olika byråer/företag. För kategori PR, Design, Digitalt och Media krävs att man jobbar på en kommunikationsbyrå/mediebyrå. För kategorin Marketers krävs att du jobbar för ett varumärke, dvs på kundsidan. 

Man måste anmäla senast dagen innan briefen släpps, dvs senast 8 mars 2021. Uppgiften är att ta fram en kampanj efter en given brief från en ideell organisation som avslöjas i samband med briefsläppet. Ett team per kategori belönas och dessa 5 team får representera Sverige i juni när det internationella tävlingen äger rum under Cannes Lions festivalen.

 

Nytt för i år är att TV4 går in som huvudsponsor till tävlingen 2021, vilket vi är extra glada för, säger Anna Magnberg projektledare på Sveriges Kommunikationsbyråer.

Malin Häger, försäljningsdirektör reklam Norden, TV4 Media: 
"Vi ser ett stort värde i att lyfta fram och belöna unga kreatörer som lyckas beröra och engagera genom ett gediget hantverk. I och med det här samarbetet hoppas vi som mediehus även att vi kan ha en dialog om hur god kommunikation skapar affärsvärde."
 

Även Sveriges Annonsörer är ny samarbetspartner till Young Lions, för den nya kategorin Marketers som riktar sig till kundföretagen.
"Vi är glada att vara samarbetspartner till Young Lions Sweden 2021 när kategorin Marketers införs. Vi vill uppmuntra unga marknadschefer att anmäla sig för att vara med och tävla om att, tillsammans med övriga fyra team, få representera Sverige i årets tävling!" Säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer.

Viktiga datum:
Anmälan öppen – 1 Februari - 8 mars
Tisdag 9 mars. Kl 11.00

Anmäl ditt team innan 8 mars och läs mer här!

Om Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM)
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.
Läs mer på www.komm.se.

Om Young Lions Sweden
Sveriges Kommunikationsbyråer är representanter för Cannes Lions sedan 2004. Young Lions Sweden är en uttagningstävling för den internationella tävlingen Young Lions i Cannes. Tävlingen går ut på att efter en given brief från en välgörenhetsorganisation skapa exempelvis en varumärkesidentitet, PR-kampanj och/eller digital-kampanj beroende på vilket kategori man väljer att tävla i. De vinnande teamen i respektive kategori koras av en jury bestående av framstående kreatörer och markandschefer i kommunikationsbranschen. Läs mer här!


Kontakt


Helena Westin

Ordförande Sveriges Kommunikationsbyråer

helena@komm.se

Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

0763 96 84 21

Linda Nilsson

VD Sveriges Kommunikationsbyråer

linda@komm.se