Eastandsthlm AB

Välkommen till pressrummet för Eastandsthlm AB

Eastandsthlm AB arbetar främst med att utveckla egna webbprojekt samt förvärva och förädla redan befintliga projekt. Vi hanterar hela kedjan från drift till utveckling och i vår projektportfölj finner man en uppsjö av olika projekt och vertikaler. Vi expanderar ständigt till nya segment där vi ser tillväxtpotential med målet att förbättra Internet.

EkoMatCentrum

Informationscentrum för Ekologiska Produkter

EkoMatCentrum, är en ideell förening med syfte att verka för en hållbar utveckling i livsmedelskedjans alla led. Föreningen verkar genom att sprida information om ekologiska produkter och därmed bidra till en ökad konsumtion av ekologiska livsmedel. EkoMatCentrum vill verka för att små och stora företag i livsmedelskedjans alla led ställer höga miljökrav vid köp och handel med livsmedel.

Ekonomistyrningsverket

Vi gör Sverige rikare

Ekonomistyrningsverket (ESV) har kontroll på statens finanser, utvecklar ekonomistyrningen och granskar Sveriges EU-medel. ESV är en central förvaltningsmyndighet under Finansdepartementet och arbetar för en effektivare statsförvaltning, i nära samarbete med Regeringskansliet och myndigheterna. ESV finns i Stockholm och har cirka 150 medarbetare.

Emmaus Stockholm

Vårt fokus är det praktiska solidaritetsarbetet förenat med idén om återbruk. En hållbar utveckling förutsätter att allt mer återanvänds. Hos oss kan du skänka det du inte behöver så att någon annan kan få det bättre. Du är alltid välkommen att arbeta volontärt hos oss, delta på våra seminarier och bidra med det du kan.

Enecto AB

Turning visitors into business

Enecto is a Swedish company based in Stockholm founded in 2002. Our matchers, the ”detectives” that are matching the web visits to Dun & Bradstreet (D&B) D-U-N-S companies are typically local to each country. This is because the skills needed to mach correctly takes a knowledge of the country, the local business and geography. The development of the system is made by staff from Pergite Software AB, one of the share holders of Enecto. Other share holders are Clvr Consulting and PEQ Invest 1 AB, a Swedish investment fund.

Energikontor Sydost

Vi stödjer företag och offentliga aktörer i energi- och klimatarbetet

Energikontor Sydost arbetar med förnybar energi och energieffektivisering för en minskad klimatpåverkan och hållbar regional utveckling. Arbetet utförs i nära samverkan med privata och offentliga aktörer i sydöstra Sverige, samt myndigheter och europeiska partners. Vi är en organisation utan vinstintressen som jobbar för ett hållbart energisystem i samverkan med både privata aktörer och våra ägare; kommuner, landsting och regionförbund i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län. Vår verksamhet finansieras huvudsakligen av medel från svenska myndigheter och EU.

Eterni Sweden AB

Eterni Sweden AB är ett nytt kompetensföretag som etablerar verksamhet på 13 orter under 2019. Eterni Sweden ingår i Eternigruppen som är ett ledande norskt tillväxtföretag med 2000 anställda. Eterni AS startade 2008 och omsätter ca 1 miljard norska kronor. Mer information: www.eteri.se och www.monera.se