MINUTFILMSFESTIVALEN ÄR NU AVGJORD

Press Release Published: 2021-12-07 08:00 CET

Unga filmare från Helsingborg, Norrköping, Eskilstuna, Trollhättan och Forshaga bland vinnarna!

Maria Rydén ny förbundschef på Kulturens

Press Release Published: 2021-12-03 07:30 CET

Kulturens förbundsstyrelse har tillsatt Maria Rydén som ny förbundschef. Från och med den 1 december 2021 axlar Maria rollen. Maria har arbetat inom Kulturens under flera år och har sedan juni 2021 varit tillförordnad förbundschef.

Ingen titel
Kulturens polisanmäler felaktig schablonmässig rapportering

Press Release Published: 2021-10-18 11:58 CEST

Ingen titel
SVERIGES FILM- OCH VIDEOFÖRBUND LANSERAR MINUTFILMSFESTIVALEN – EN FÖR SVERIGE HELT NY TYP AV FILMFESTIVAL

Press Release Published: 2021-10-07 08:00 CEST

Sveriges Film- och Videoförbund (SFV) bjuder in till en helt ny filmfestival i höst, ”Minutfilmsfestivalen”. Minutfilmerna som bara är 60 sekunder långa anses av många vara den nya tidens film format. Detta blir Sveriges första festival för enbart minutfilmer. Festivalen arrangeras tillsammans med Kulturens Bildningsverksamhet och lokalt även med SFVs medlemsklubbar i Karlstad, Norrköping och Helsingborg.

Grattis Nadja Holm!

Press Release Published: 2020-12-04 22:49 CET

Från studiecirkeln till seger i TV4:s Idol-final – Kulturens Bildningsverksamhet gratulerar Nadja Holm, artist inom vår musikverksamhet Evelyn i Norrbotten.

Ingen titel
Ny app guide till tillgängliga arrangemang

Press Release Published: 2020-12-02 08:45 CET

TK-appen (Tillgänglig Kultur) som nu är under utveckling riktar sig till både funktionshindrade och arrangörer och blir ett unikt sätt för evenemangsbesökare att i förväg ta reda på hur tillgängligt ett evenemang är. För första gången samlas uppgifter om tillgänglighet på ett ställe, där arrangörer kan välja att vara med och tipsa om sina evenemang samtidigt som de anger om det exempelvis är möjligt att komma in med rullstol eller om lokalen är försedd med hörselslinga.

Social media

Podcasts