Ingen titel
Möt Fass under Apoteksforum: Korrekt digital läkemedelsinformation allt viktigare

Pressmeddelande Publicerad: 2018-10-08 14:44 CEST

Med 4 miljoner besökare per månad är Fass en av de mest besökta sajterna i Sverige. Då alltmer av handeln med läkemedel sker över nätet och en ökande del av läkarkontakterna också blir digitala är det än viktigare att hitta rätt källa för korrekt läkemedelsinformation.

Ingen titel
​Linda Melkersson ny jurist hos LIF

Pressmeddelande Publicerad: 2018-08-27 08:25 CEST

Linda Melkersson tillträder i augusti en nyinrättad tjänst som jurist hos, LIF – de forskande läkemedelsföretagen. Hon kommer senast från Läkemedelsverket och en roll som chef för rättsenheten. Linda har från sin tid på Läkemedelsverket mer än 17 års erfarenhet av juridiska frågor inom läkemedelsområdet.

Ett år med apotekens lager på webben

Pressmeddelande Publicerad: 2015-05-05 08:32 CEST

Sedan den 5 maj 2014 finns en lagerstatusfunktion, gemensam för landets samtliga apotek, som gör det möjligt för kunder, apotek och sjukvårdspersonal att i förväg kontrollera om ett läkemedel finns tillgängligt eller om det måste beställas. Tjänsten är ett resultat av ett samarbete mellan LIF och Sveriges Apoteksförening och finns tillgänglig för datorer, läsplattor och mobiler via Fass.se. Tjänsten går också att använda via dator på Sverigesapotek.se.

Sociala medier

Kent Björkqvist