Pressmeddelanden 2015

RSS

Långsiktiga effekter? Studie om personer med funktionsnedsättning och deras etablering på arbetsmarknaden

Pressmeddelande Publicerad: 2015-12-16 15:27 CET

En forskningsstudie har genomförts inom Misa ledd av Professor Magnus Tideman, Högskolan i Halmstad. Studien syfte var att försöka identifiera framgångsfaktorer i Supported employment som lett till en anställning. Vad är det som gjorde att vissa deltagare stabiliserat sin position på arbetsmarknaden och att andra inte stannat kvar i anställning?

Misa och Misa Kompetens utbildar i Teheran, Iran.

Pressmeddelande Publicerad: 2015-07-07 09:50 CEST

Misa AB och Misa Kompetens blev inbjudna till Teheran av organisationen RAAD, för att hålla en Supported Employment-utbildning. Detta var ett resultat av Soory Panahis arbete med att översätta Misas metodbok "Tre steg till Arbete" till persiska samt kontakten med rehabiliteringshögskolans Tavanbakhshi rektor.

Misa i Almedalen

Pressmeddelande Publicerad: 2015-06-24 10:15 CEST

Hur hjälper vi unga människor ut i ett arbetsliv?

Landshövdingen i Skåne besöker Misa Lund.

Pressmeddelande Publicerad: 2015-05-15 08:28 CEST

Måndagen den 18 maj besöker Margareta Pålsson landshövding i Skåne län Misas enhet i Lund. Landshövdingen får ta del av vår verksamhet och se vad Misa Lund kan göra för att stödja personer ut i arbetslivet.

Kraftkälla föreläser om Self-Advocacy på EUSE - konferensen i Lissabon 27-29 Maj.

Pressmeddelande Publicerad: 2015-05-13 09:27 CEST

Europeiska Unionen för Supported Employment anordnar vartannat år en internationell konferens för samtliga medlemmar. Kraftkälla är inbjudna att föreläsa om Self-Advocacy på EUSE -konferensen i Lissabon 27-29 Maj. Kraftkälla är ett forum för personer med intellektuella funktionsnedsättningar, som bestämmer sin egen agenda.


Nyheter 2015


Lucka 24, GOD JUL

Nyhet Publicerad: 2015-12-24 08:00 CET

Ett stort TACK till alla ni som varit med och bidragit till vår adventskalender och delat med er av era tankar.

Lucka 23, Möt Bredängs Kyrka

Nyhet Publicerad: 2015-12-23 08:00 CET

Vad betyder Misa för dig? "Att Misa finns som stöd för att ge möjlighet till personer som inte på egen hand klarar att ta sig in i dagens samhället" Jonathan församlingspedagog i Bredängs Kyrkan Svenska Kyrkan.

Lucka 22, Möt en arbetsgivare

Nyhet Publicerad: 2015-12-22 09:52 CET

"Samarbetet med Misa har alltid löpt på bra och smidigt" säger Alexander på Stockholms serie och skivhandel, en av många arbetsgivare som vi samarbetar med.

Lucka 21, träffa Nuvia

Nyhet Publicerad: 2015-12-21 08:00 CET

Vad gör Misa för dig? "De letar efter en bra pratikplats åt mig , jag får bra stöd och bra hjälpmedel" Nuvia

Lucka 20, träffa Fatshark

Nyhet Publicerad: 2015-12-20 08:00 CET

Vad säger Fatshark om Misa? "Misa ger oss möjlighet till många engagerade speltestare som vi är tacksamma för. Ett smidigt fint samarbete" Rasmus

Lucka 19, träffa Sharon

Nyhet Publicerad: 2015-12-19 08:00 CET

Så här säger Sharon "Vad är misa för mig - Ett ställe där man kan få jobb eller praktik Vad innebär misa för mig - Det är jag ska kunna få ett jobb i snarare framtid Vad gör Misa för mig - Ni har gett mig så bra arbetsplatser där jag fått prova på olika uppgifter och är väldigt tacksam för erat stöd"

Lucka 18, Träffa Micke

Nyhet Publicerad: 2015-12-18 08:00 CET

Micke deltagare hos Misa Västerås Vad betyder Misa för dig? -här får jag stöd på rätt sätt. På våra möten med vägledning känner jag mig delaktig och lugn. Min stress har minskat. Och snart börjar min praktik med yttre fastighetsskötsel

Lucka 17, Möt Liljeholmshallarna

Nyhet Publicerad: 2015-12-17 08:00 CET

"Att samarbeta med Misa känns inspirerande och värdefullt i våran verksamhet." Conny, Liljeholmshallarna

Lucka 16, Träffa Julian

Nyhet Publicerad: 2015-12-16 08:00 CET

Här får du träffa Julian, vad tycker han om Misa? Jag tycker MISA är mycket bra och de har bra erfarenhet av att hjälpa ungdomar. De har hjälpt mig att hitta det rätta jobbet och

Lucka 15, Träffa Coop Renstiernasgatan

Nyhet Publicerad: 2015-12-15 11:23 CET

"Samarbetet med Misa fungerar mycket bra. Vi tycker att det är viktigt att hjälpa till och få ut personer i arbetslivet" Ulrika och Nathalie, Coop Renstiernasgata.

Lucka 14, Möt Dimitrios

Nyhet Publicerad: 2015-12-14 08:00 CET

Dimitrios om vad Misa gör för dig? "Ett företag som jag får stöd av.Ja det är sant."

Lucka 13, Träffa Sundbybergs folkhögskola

Nyhet Publicerad: 2015-12-13 08:00 CET

"MISA innebär trygghet för vår praktikant och oss. Praktikanten som vi har fått via MISA bidrar med unika kunskaper och erfarenheter som lär oss mycket, samtidigt som hon gör stor praktisk nytta. MISA finns i bakgrunden och stöttar om det behövs! " Karina, Bibliotekarie Sundbybergs folkhögskola

Lucka 12, Möt Johanna

Nyhet Publicerad: 2015-12-12 08:00 CET

Vad har Misa gjort för dig? "Allt! Misa är den bästa verksamheten jag testat. Dom hjälpte mig att hitta världens bästa praktikplats!" Johanna

Lucka 11, Träffa Gro play

Nyhet Publicerad: 2015-12-11 08:00 CET

"Misa har hjälpt oss att hitta lojala och engagerade medarbetare med specifika färdigheter inom spel, vilka är svåra att hitta på den vanliga arbetsmarknaden." Det säger Kristian från spelföretaget Gro Play om Misa.

Lucka 10, träffa Linda i Västerås

Nyhet Publicerad: 2015-12-10 08:08 CET

"Misa betyder mycket för mig, de har hjälpt mig med en praktikplats. Utan Misa hade jag suttit hemma. Fler borde få chansen att komma ut i arbetslivet och få något att göra." Det säger Linda som gör praktik i ett förskolekök i Västerås, här med sin handledare Marzieh.

Lucka 9, Möt V Soft Lift

Nyhet Publicerad: 2015-12-09 09:26 CET

Vad har Misa gjort för er arbetsplats? "Sedan vi har tagit emot praktikanter från Misa så har vi blivit ödmjukare gentemot varandra ”. Martina från företaget V soft Lift, en av våra nya samarbetspartners.

Lucka 8, Träffa Johanna

Nyhet Publicerad: 2015-12-08 08:00 CET

Johanna är en av de personer vi stöttar och idag är det hennes tur att berätta vad Misa betyder för henne. Tack för att du delar med dig

Lucka 7, Möt DIF

Nyhet Publicerad: 2015-12-07 09:25 CET

Nu har vi kommit fram till Lucka 7 av årets adventskalender och vi vill hylla alla arbetsgivare som ser styrkan och kompetensen hos människor samt att de arbetar med inkludering och mångfald. Idag är det DIF:s tur att säga vad Misa är för dem.

Lucka 6, Medarbetare Anki

Nyhet Publicerad: 2015-12-06 08:00 CET

Idag får du träffa Anki som arbetar på Misa Kista och de stöttar personer med inlärningssvårigheter/ utvecklingsstörning ut i arbetslivet, hon har jobbat på Misa i 15 år.

Lucka 5, Träffa Linn

Nyhet Publicerad: 2015-12-05 08:00 CET

Idag får ni träffa en våra deltagare och det är Linn.

Lucka 4, Gröna Lund

Nyhet Publicerad: 2015-12-04 08:00 CET

Idag får du träffa i vår adventskalender en av de arbetsgivare som vi samarbetar med och det är Gröna Lund. Tack för ett att ni tänker på Mångfald och inkludering.

Lucka 3: Julians tankar

Nyhet Publicerad: 2015-12-03 13:32 CET

Ett spontan insänd tanke från en deltagare som vi vill dela med oss av i vår kalender.

Lucka 2 av årets adventskalender

Nyhet Publicerad: 2015-12-02 09:25 CET

Lucka 2, träffa en arbetsgivare som vi samarbetar med, Britt-Marie på Gubbängsskolan.

Årets adventskalender

Nyhet Publicerad: 2015-12-01 09:40 CET

I lucka 1 får ni träffa Krister, deltagare på Misa.

Möt Misas vd i Almedalen 2015

Nyhet Publicerad: 2015-06-24 12:53 CEST

Stefan Lahti är inbjuden att delta på Almedalsveckan. Han medverkar i SVN Sweden seminarium och utfrågas i "Heta stolen" av Lystraassistans.

Ny tjänst- Coachning i Sollentuna

Nyhet Publicerad: 2015-03-30 18:10 CEST

Sedan mars har vi ett avtal med Möjligheternas kontor i Sollentuna kommun. Misa är ett av de jobbcoach företagen man kan få välja. Detta gör att nu kan fler Sollentunabor få ta del av vårt stöd.


Sociala medier


Kontakt


Camilla Gabrielli

Marknadskoordinator

camilla.gabrielli@misa.se

08-58410645

070-992 14 81

Åsa Maria Goop

VD

asa.goop@misa.se

08-580 813 40

Lennart Jönsson

Ägare - Styrelseordförande

lennart.jonsson@misa.se

08-580 813 40

070-852 99 88


Bilder



    Videor



      Podcasts

      RSS


        Dokument