Ingen titel
Ledarskapsbolaget LEDA20 växer med fokus på jämställt och inkluderande ledarskap när 1+1 blir 3

Pressmeddelande Publicerad: 2020-12-17 07:30 CET

LEDA20 är ett konsultbolag där ledarskap och social hållbarhet är i fokus. Den största delen av LEDA20s verksamhet idag är att utbilda chefer och ledare i det etablerade JGL-konceptet (Jämställdhet, Genus, Ledarskap). Bolaget utvecklar nu en kombination av olika typer av tjänster för att möta marknadens behov och därför väljer vi att skapa en nära relation med PublicInsight och dess grundare, Fredrik Tamm.

Fler anbud per upphandling med Vinnovafinansierat AI-projekt

Pressmeddelande Publicerad: 2020-12-08 09:11 CET

Fler anbud per upphandling med hjälp av artificiell intelligens, AI. Det är målet för ett Vinnovafinansierat projekt som leds av Borås Stad tillsammans med PublicInsight. Genom AI matchas behov med leverantörer och ger kommunen möjligheten att hitta och intressera fler aktörer samt förbättra dialogen inför upphandlingar. På sikt kan AI-matchningen förändra upphandlingsprocesserna i grunden.

Ingen titel
Riksrevisionens rapport om AI måste nyanseras varnar expert

Pressmeddelande Publicerad: 2020-11-20 08:46 CET

Riksrevisionen släppte en rapport i dagarna som handlar om AI och automatiserat beslutsfattande. Gott så. Men myndigheter varken kan, bör eller ska fatta beslut enbart på automatik, det behövs en dos sunt förnuft för att landa rätt, oavsett sakområde, säger Eva Kongshöj, VD för Bitoreq och expert på AI-baserad systemutveckling. Vår erfarenhet säger att det är både kvalitetshöjande och effektivare att automatisera handläggning av ärenden som ofta förekommer. Men vi får aldrig glömma att människan har ett etos, en dimension i sitt sätt att vara och tänka som tillför ett värde som beslutsfattare. AI är en stödfunktion som kompletterar oss människor, inte en ersättning för sunt förnuft och ansvar.

Ett samarbete i offentlighetens tjänst – Pabliq + PublicInsight

Pressmeddelande Publicerad: 2020-11-17 10:44 CET

Pabliq, annonsförmedlingstjänsten som ägs av välrenommerade e-Avrop, och PublicInsight, experter på offentlig upphandling, gör gemensam sak för att skapa Sveriges vassaste tjänster för offentliga affärer. Tillsammans utmanar de invanda arbetssätt på den marknaden och gör den offentliga affären tillgänglig för fler företag. Problembilden är att det i hela 41% av upphandlingarna inkommer endast 1-2 anbud, det är på tok för lite och skattebetalarna förtjänar bättre för sina gemensamma pengar, både vad gäller transparens och utbud.

PRESSINFORMATION: Från omvärldsanalys till resultat

Pressmeddelande Publicerad: 2020-04-27 16:31 CEST

Webbinariet riktar sig till dig som är ledare och folkvald inom offentlig sektor och vill få en bättre förståelse för metoder, nyckelfaktorer och kravställningsprocesser som är avgörande i förändringsarbeten inom effektivisering och automatisering.

Sociala medier

Videor