Pressmeddelanden 2010


Ingen titel
Ny bok från Bohusläns museums förlag!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-12-21 06:00 CET

Ny bok från Bohusläns museums förlag! Vad tänker du på när du hör "Bohuslän"? Blunda och låt bilderna komma, vad ser du då? De bilderna ville vi ta fatt i och utveckla, Bohusläns hembygdsförbund och museets årsboksredaktör, och så här gick tankarna kring ...

Ingen titel
GULP! En utställning om mat och konsumtion med historiskt perspektiv!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-12-13 13:16 CET

GULP! - Vad är det jag äter? Vad åt man på medeltiden? GULP! sätter fokus på vår mat, hur den tillverkas och konsumeras idag och hur det var på medeltiden. Vad ställdes på middagsbordet förr i tiden och vilka val hade man då? GULP! innehåller flera rum: N...

Ingen titel
Årets skörd - ny utställning på Vänersborgs museum!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-12-09 10:27 CET

Årets Skörd 1860 och 2010 – Vänersborgs museum 150 år För 150 år sedan – i november 1860 – lades grunden till Vänersborgs museum. Det var då som rektorn vid stadens nya läroverk, Carl Samuel Hultström, kunde ta emot en större försändelse från Kungliga Vet...

Ingen titel
Sista chansen att se Det tredje rummet i år

Pressmeddelande Publicerad: 2010-12-06 08:49 CET

Vem är jag? Vem tror ni att jag är? Vem vill jag vara? Det tredje rummet är en hybridföreställning av och med Navid Modiri, Oskar Hanska, Gustav Horneman, Kristofer Göransson, Anna Jeppesen och Mariella Parra. Idag startar gänget årets sista turnévecka, totalt gör de ca 50 föreställningar för tusentals ungdomar. Helt klart höstens mest bokade Musik i Väst-produktion. Barn. Flickvän. Svensk. Pappa. Blatte. Skatare. Emo. Punkare. Hiphopare. Datanörd. Flykting. Son. Bög. Plugghäst. Älskare. Vem bestämmer vem du ska vara? Det tredje rummet är en föreställning som blandar explosiv poesi med tung musik och aggressiv dans. Sju personer och en scen. Två musiker, två dansare, två poeter och en sångare möter fördomar om vem man ska vara för att bli accepterad. Hur annorlunda får man vara utan att bli lämnad utanför? Är det farligt eller härligt att vara annorlunda? Alla vill veta vem du är. Alla vill att du ska vara någonting som de vill. Förväntningar och press från föräldrar, vänner och släktingar. Från samhället och alla man träffar. Från kollegor och förebilder. Alla vill att du ska välja vad du ska jobba med, vad du ska syssla med och vart du ska bo. Alla vill att du ska säga vem du är? Bestäm dig för en etikett.

Ingen titel
Nya öppettider för ökad tillgänglighet på Bohusläns museum!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-12-03 14:06 CET

Nya öppettider för ökad tillgänglighet på Bohusläns museum! Från årsskiftet utökar vi våra öppettider på Bohusläns museum med syfte att bli än mer tillgängliga för våra besökare. De nya öppettiderna är: Måndag                              kl 10 – 16Tisdag...

Ingen titel
Musiken ett språk som kräver ögonkontakt

Pressmeddelande Publicerad: 2010-11-24 07:00 CET

I en intervju nyligen för en svensk dagstidning fick europeiska elitensemblen Carion frågan hur det är att spela verk av mästare som Bach och Mozart utantill.

Ingen titel
Lekfull turnépremiär i Trollhättan

Pressmeddelande Publicerad: 2010-11-18 07:40 CET

De har kallats för en "epokgörande förnyelse av den klassiska konsertformen". Andra skulle kanske bara säga att de är formidabla musiker med ovanlig leklust och stort mod. Helt klart är att nutida och klassisk konstmusik sällan blir så levande som när europeiska blåsarkvintetten Carion har konsert – helt utan noter. Nu är de i Sverige för turné, med offentlig premiär i Trollhättan på lördag.

Ingen titel
Tusen och en Midvinterfest på Bohusläns museum!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-11-12 10:50 CET

Varje handgjort föremål bär på en historia. Många är gjorda i tekniker och former som använts under många generationer. Vissa föremål är skapade direkt ur fantasin.  En handstickad vante kanske bär på den där missade maskan som inte syns men finns där för...

Ingen titel
50-talsafton - retrokväll för partysugna

Pressmeddelande Publicerad: 2010-11-11 07:30 CET

Det mytomspunna årtiondet då bilarna var rymliga, tv-kannan stod på bordet och Sveriges Radio sände Karusellen. Det kan tyckas avlägset, men många minns 50-talet som om det var igår. Oavsett om man var med eller inte hälsar Västarvet och Musik i Väst välkommen till en retrokväll för partysugna, med gammal god musik och chans till dans.

Ingen titel
Planetafestivalen når Skövde och Sydkoster

Pressmeddelande Publicerad: 2010-11-03 07:00 CET

Idag startar den sjunde Planetafestivalen i Göteborg. Nytt för i år är satellitarrangemangen i Skövde på torsdag och Strömstad på fredag. Musik i Väst har satt ihop ett heldagsprogram för arrangörer utanför Göteborg som vill medverka i Planetafestivalen, med den romsk-ryske violinisten Oleg Ponomarev som huvudakt.

Ingen titel
Virtuos violinist i Django Reinhardts anda

Pressmeddelande Publicerad: 2010-11-02 08:00 CET

Han kan spela violinduett med sig själv, behärskar ett flertal instrument och rör sig obehindrat mellan romskt virtuoseri, klezmer, jazz och avantgarde.När ryskfödde Oleg Ponomarev kommer till Sverige med sin fiol och två makalösa gitarrister bjuder han in till hot club, gypsy-jazz av bästa slag, i äkta Django Reinhardt-anda.Musik i Väst-turnén startar på Planetafestivalen i Skövde torsdag 4 november och når därefter Sydkoster, Nossebro, Norberg, Stockholm, Halmstad, Mellerud, Hunnebostrand och Vänersborg.

Ingen titel
Ödesmättat och pampigt – Höstlovskören sjunger Carmina Burana

Pressmeddelande Publicerad: 2010-11-01 08:01 CET

Unga körsångare mellan 14 och 19 år och två pigga 75-åringar.Lördagen den 6 november sjunger Höstlovskören en maffig körklassiker i en stilig funkissal med akustik i världsklass. Carmina Burana började komponeras samma år som Göteborgs Konserthus invigdes – 1935.

Ingen titel
Planetafestivalen – med världen som inspiration

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-29 07:00 CEST

På onsdag den 3 november invigs Planetafestivalen på Kulturhuset Kåken med det kinesisk-mongoliska bandet Hanggai. Strupsång med rockattityd bådar gott inför den sjunde festivalen! Kulturhuset Kåken lovar dessutom att en del av intäkterna från konserten ska gå till arbete som förebygger främlingsfientlighet och rasism. Planetafestivalen pågår 3–7 november i Göteborg, med ”satelliter” i Skövde och Strömstad.

Musik i Väst: ”Kulturskolorna förtjänar bara nytt”

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-26 13:49 CEST

Att få beställningsverk skrivna till sig ska inte bara vara professionella orkestrar förunnat. Under tre år driver Musik i Väst projektet Bara Nytt! som kommer att bidra till en helt ny repertoar för barn och ungdomar som spelar instrument i kommunala musik- och kulturskolan.

Ingen titel
Den gamla onda tiden - utställning på Bohusläns museum!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-21 10:46 CEST

Den gamla onda tiden - en glömd historia! Runt om i landskapet finns spår efter en mörk del av vår historia. Det är galgbackarna, där människor långt in på 1800-talet avrättades. Inte bara mord vad belagt med dödsstraff, även stöld, tidelag och häxeri ans...

Ingen titel
Grunden Band rockar Västsverige

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-21 08:00 CEST

Sjumannagruppen Grunden Band ger Musik i Väst-konserter i Mellerud och Nödinge.I föreställningen Mediacirkus blandas genrer som pop, rock, salsa och soul. Bandet rappar och rockar fett med egna texter på teman som utanförskap och rätten att få vara den man är.På Kulturbruket på Dal deltar de i "junior & SENIOR" – en festival av och med kulturutövare med funktionsnedsättningar – som även får besök av "sit down-komikern" Jesper Odelberg.

Ingen titel
Barnomsorgen under 1900-talet - gemensamt projekt och utställning!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-19 16:55 CEST

Barnomsorgen under 1900-talet – en del av industrisamhällets historia. Göteborgs stadsmuseum, Västarvet, Innovatum Science Center och Textilmuseet i Borås i gemensamt projekt! ”En revolution har ägt rum i det tysta under 1900-talet. En revolution som är e...

Ingen titel
Det tredje rummet - hur annorlunda får man vara?

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-18 12:03 CEST

"Det tredje rummet" är Musik i Västs mest bokade föreställning i höst. Hittills täcker turnéplanen drygt 20 orter i hela Västra Götaland med över 50 föreställningar och plats för tusentals högstadie- och gymnasielever. Explosiv poesi, tung musik och aggressiv dans av och med Navid Modiri, Oskar Hanska, Vanessa Liftig, Anna Jeppesen, Mariella Parra, Kristofer Göransson och Gustav Horneman vänder upp och ner på tankar om vem man är, vem man förväntas vara och vem man egentligen vill vara. I veckan väntar Mariestad, Gullspång, Ale, Kungshamn och Färgelanda besök av "Det tredje rummet". I Ale finns också chansen att se föreställningen på kvällstid.Två musiker, två dansare, två poeter och en sångare möter fördomar om vem man ska vara för att bli accepterad. Hur annorlunda får man vara utan att bli lämnad utanför? Är det farligt eller härligt att vara annorlunda? - Hade jag själv varit i tonåren idag hade jag velat se en föreställning som talade om för mig att det var okej att vara som jag är, säger Navid Modiri, sångare, programledare, föreläsare och mycket annat. Att det inte handlar om att vara någonting särskilt utan att jag kan välja från dag till dag och välja mellan ett miljonfacetterat spektra dessutom - inte bara de ideal och klyschor som slängs till mig genom media, reklam och brus."Det tredje rummet" växte fram när producenten Torbjörn Eliasson från Musik i Väst kontaktade Navid Modiri med ett önskemål om en nyskapande föreställning där man blandade olika former av kreativa uttryck. Musik i Västs samarbetspart Sensus studieförbund var genast med på noterna.- Jag hade precis hört Ashar Khan på Wama Productions berätta om begreppen Det tredje rummet och hybridkulturer och gick runt och tänkte på hur det hade varit att låta människor få vara mer som de vill istället för att fokusera på att sätta befintliga etiketter på varandra, berättar Navid Modiri.Torbjörn Eliasson och Navid Modiri påpekar att föreställningen är ett resultat av hårt grupparbete ända sedan förra hösten. - Jag hade aldrig jobbat med dans innan. Jag hade absolut inte satt ihop en föreställning själv, säger Navid Modiri. Som tur var bestod ensemblen av duktiga musiker, dansare och poeter och utifrån att vi hjälptes åt och alla drog sitt strå till stacken blev det en föreställning.Medverkande i "Det tredje rummet"Navid Modiri: Sångare och radiopratare som nu driver inspirationsprojekten 365 saker du kan göra och idébanken Idépedia.Oskar Hanska: Spoken Word-artist och filmare. Europamästare i Poetry Slam 2010 som turnerar med sina egna dikter över hela världen.Vanessa Liftig: Sångare och producent som av många anses vara en av Göteborgs bästa sångare och Sveriges nästa stora artist. Lärare vid nya The Music College i Hammarkullen.Anna Jeppesen: Streetdansare som tävlar i dans och deltar i projekt över hela världen inom det globala nätverket Urban Dance Community.Mariella Parra: Streetdansare som medverkat i succéföreställningen "Vi är dom" och arrangerat hiphop-eventet "We're jammin".Gustav Horneman: Trummis som jobbar som producent och låtskrivare tillsammans med artister som Promoe, Kapten Röd, Governor Andy med flera.Kristofer Göransson: Gitarrist och producent som spelat med Kris Gordon, Cat5 och Navid Modiri & Gudarna.Turnéplan18 oktober Vadsbogymnasiet, Mariestad19 oktober Gullstensskolan, Gullspång20 oktober Teatern Ale gymnasium, Alafors20 oktober Teatern Ale gymnasium, Alafors offentlig föreställning21 oktober Kungshamns Folkets Hus, Kungshamn22 oktober Sporthallen, Färgelanda6 december Palladium, Alingsås7 december Vara Konserthus, Vara8 december Kungshamns Folkets hus, Kungshamn9 december Kulturhuset, Mölnlycke10 december Kulturhuset, Mölnlycke2 februari Partille

Ingen titel
Kronprinsessparet besöker Forsvik!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-18 11:27 CEST

Kronprinsessparet besöker Forsvik! Den 21 oktober har vi glädjen att välkomna H.K.H. Kronprinsessan Victoria och H.K.H. Prins Daniel till Forsvik!Kommunalrådet Kjell Sjölund möter upp Kronprinsessparet när de anländer till Forsvik. Där blir Forsviks bruk,...

Ingen titel
Bokfrukost på Bohusläns museum - Carl Gustaf Bernhardson bohuslänsk folklivsmålare

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-18 06:00 CEST

Välkommen till bokfrukost! Ny bok från Bohusläns museums förlag: C.G. Bernhardson bohuslänsk folklivsmålareav Ann-Marie Brockman Välkommen till bokfrukost med författaren! Tid: Måndag den 25 oktober kl.10:00 Plats: C.G. Bernhardson-rummet på Bohusläns mus...

Ingen titel
Rock- och popkör för seniorer redan en succé

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-14 08:00 CEST

Intresset är enormt för Musik i Västs och studieförbundet Sensus rock- och popkör för seniorer.– Vi har blivit nerringda av entusiastiska och rebelliska herrar och damer i mogen ålder, säger Anita Cederroth på Musik i Väst.Nu är repetitionerna igång i Göteborg.Slutmålet är en stor konsert till våren tillsammans med ett rockband.

Ingen titel
Lokala talanger live på Musikens dag i Lilla Edet

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-13 09:03 CEST

Melodisk death metal, brunnsmusik, bonnajazz, klassiskt piano, operett, hiphop, 70-talspop, körer och hysteriskt polkaswing. När det lokala musiklivet i Lilla Edet får full frihet är genrebredden stor. Allt händer på Kulturhuset Eden/Folkets Hus den 16 oktober: sju spännande workshops och 26 konserter på två scener samtidigt.

Ingen titel
Älskade sånger och skruvade skrönor på turné

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-05 15:30 CEST

I ”Visor från mormors trädgård” möts sann visglädje och halvsanna historier.Från 7 oktober är föreställningen med KG Malm, Lotta Rossövik och Lennart Andersson på Musik i Väst-turné.Maximal publikkontakt garanteras.Nostalgikänslor och behov av spontandans kan uppstå.

Pernilla Andersson på trioturné – på svenska

Pressmeddelande Publicerad: 2010-10-04 08:00 CEST

Ingen titel
Det Tredje Rummet i Göteborg

Pressmeddelande Publicerad: 2010-09-23 11:45 CEST

"Det tredje rummet" är Musik i Västs mest bokade föreställning i höst. Hittills täcker turnéplanen drygt 20 orter i hela Västra Götaland med över 50 föreställningar och plats för tusentals högstadie- och gymnasielever. Explosiv poesi, tung musik och aggressiv dans av och med Navid Modiri, Oskar Hanska, Vanessa Liftig, Anna Jeppesen, Mariella Parra, Kristofer Göransson och Gustav Horneman vänder upp och ner på tankar om vem man är, vem man förväntas vara och vem man egentligen vill vara. På måndag är Det Tredje Rummet i Frölunda.Två musiker, två dansare, två poeter och en sångare möter fördomar om vem man ska vara för att bli accepterad. Hur annorlunda får man vara utan att bli lämnad utanför? Är det farligt eller härligt att vara annorlunda? - Hade jag själv varit i tonåren idag hade jag velat se en föreställning som talade om för mig att det var okej att vara som jag är, säger Navid Modiri, sångare, programledare, föreläsare och mycket annat. Att det inte handlar om att vara någonting särskilt utan att jag kan välja från dag till dag och välja mellan ett miljonfacetterat spektra dessutom - inte bara de ideal och klyschor som slängs till mig genom media, reklam och brus."Det tredje rummet" växte fram när producenten Torbjörn Eliasson från Musik i Väst kontaktade Navid Modiri med ett önskemål om en nyskapande föreställning där man blandade olika former av kreativa uttryck. Musik i Västs samarbetspart Sensus studieförbund var genast med på noterna.- Jag hade precis hört Ashar Khan på Wama Productions berätta om begreppen Det tredje rummet och hybridkulturer och gick runt och tänkte på hur det hade varit att låta människor få vara mer som de vill istället för att fokusera på att sätta befintliga etiketter på varandra, berättar Navid Modiri.Torbjörn Eliasson och Navid Modiri påpekar att föreställningen är ett resultat av hårt grupparbete ända sedan förra hösten. - Jag hade aldrig jobbat med dans innan. Jag hade absolut inte satt ihop en föreställning själv, säger Navid Modiri. Som tur var bestod ensemblen av duktiga musiker, dansare och poeter och utifrån att vi hjälptes åt och alla drog sitt strå till stacken blev det en föreställning.Medverkande i "Det tredje rummet"Navid Modiri: Sångare och radiopratare som nu driver inspirationsprojekten 365 saker du kan göra och idébanken Idépedia.Oskar Hanska: Spoken Word-artist och filmare. Europamästare i Poetry Slam 2010 som turnerar med sina egna dikter över hela världen.Vanessa Liftig: Sångare och producent som av många anses vara en av Göteborgs bästa sångare och Sveriges nästa stora artist. Lärare vid nya The Music College i Hammarkullen.Anna Jeppesen: Streetdansare som tävlar i dans och deltar i projekt över hela världen inom det globala nätverket Urban Dance Community.Mariella Parra: Streetdansare som medverkat i succéföreställningen "Vi är dom" och arrangerat hiphop-eventet "We're jammin".Gustav Horneman: Trummor.Kristofer Göransson: Gitarrist och producent som spelat med Kris Gordon, Cat5 och Navid Modiri & Gudarna.Turnéblogghttp://tredjerummet.wordpress.comTurnéplan13 september Stenbocksskolan, Ulricehamn14 september Stenbocksskolan, Ulricehamn15 september Kulturhuset Futura, Tanumshede16 september Hvitfeldtska Gymnasiet, Göteborg17 Assbergssalen, Kunskapens Hus, Skene17 Kinna Fritidsgård, Kinna offentlig föreställning20 Dergårdsteatern, Lerum21 september Kulturbruket på Dal, Mellerud22 september Kulturen, Vårgårda23 september Kulturen, Vårgårda24 september, Gullmarsgymnasiet, Lysekil24 september, Gullmarsgymnasiet, Lysekil offentlig föreställning27 september Frölunda Kulturhus, Göteborg, kl 10.00 och 12.0018 oktober Vadsbogymnasiet, Mariestad19 oktober Gullstensskolan, Gullspång20 oktober Teatern Ale gymnasium, Alafors20 oktober Teatern Ale gymnasium, Alafors offentlig föreställning21 oktober Kungshamns Folkets Hus, Kungshamn22 oktober Sporthallen, Färgelanda6 december Palladium, Alingsås7 december Vara Konserthus, Vara8 december Kungshamns Folkets hus, Kungshamn9 december Kulturhuset, Mölnlycke10 december Kulturhuset, Mölnlycke2 februari Partille

Ingen titel
Bohusläns museums förlag på Bokmässan

Pressmeddelande Publicerad: 2010-09-20 06:30 CEST

Bohusläns museum deltar tillsamanns med Bohusläns hembygdsförbundpå Bokmässan i Göteborg 23–26 september.Välkommen till vår monter C05:42! BOHUSLÄNS MUSEUMS FÖRLAG ger ut skrifter om västsvensk kulturell och ekologisk särart och främjar konstbildning och ...

Ingen titel
Finnväv - nu och då - på Bohusläns museum!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-09-15 14:25 CEST

Välkommen till pressvisning för utställningen Finnväv - nu och då!Torsdagen den 16 september kl 13 i Bävehallen på Bohusläns museum FINNVÄV NU och DÅ - Vi väver dubbelt! Utställningen visas 18 sept – 7 nov 2010 Utställningen visar äldre traditionella finn...

Ingen titel
Barnens val på Göteborgs Naturhistoriska museum!

Pressmeddelande Publicerad: 2010-09-09 15:15 CEST

Hej! Vem tycker du skall vara ledare för Barnklubben på Naturhistoriska museet? Nu har djuren bestämt sig för att hålla val. Barnen som besöker museet skall få välja själva vem de vill ha som ledare i Barnklubben. Det finns fem kandidater som tävlar mot...

Ingen titel
Profil Krokodil representerar Västsverige i jazzfinal

Pressmeddelande Publicerad: 2010-09-09 08:00 CEST

På lördag den 11 september tävlar den göteborgska jazzgruppen Profil Krokodil om fina priser tillsammans med andra unga jazzkometer. Det är Svenska Jazzriksförbundets årliga jazzfinal för unga musiker som går av stapeln på Fasching i Stockholm. Musik i Väst sponsrar den västsvenska representantens deltagande i tävlingen.

Ingen titel
Navid Modiri, Oskar Hanska och Vanessa Liftig på turné med ny föreställning för unga

Pressmeddelande Publicerad: 2010-09-09 07:00 CEST

"Det tredje rummet" är Musik i Västs mest bokade föreställning i höst. Hittills täcker turnéplanen drygt 20 orter i hela Västra Götaland med över 50 föreställningar och plats för tusentals högstadie- och gymnasielever. Explosiv poesi, tung musik och aggressiv dans av och med Navid Modiri, Oskar Hanska, Vanessa Liftig, Anna Jeppesen, Mariella Parra, Kristofer Göransson och Gustav Horneman vänder upp och ner på tankar om vem man är, vem man förväntas vara och vem man egentligen vill vara. Turnépremiär i Ulricehamn på måndag.Två musiker, två dansare, två poeter och en sångare möter fördomar om vem man ska vara för att bli accepterad. Hur annorlunda får man vara utan att bli lämnad utanför? Är det farligt eller härligt att vara annorlunda? - Hade jag själv varit i tonåren idag hade jag velat se en föreställning som talade om för mig att det var okej att vara som jag är, säger Navid Modiri, sångare, programledare, föreläsare och mycket annat. Att det inte handlar om att vara någonting särskilt utan att jag kan välja från dag till dag och välja mellan ett miljonfacetterat spektra dessutom - inte bara de ideal och klyschor som slängs till mig genom media, reklam och brus."Det tredje rummet" växte fram när producenten Torbjörn Eliasson från Musik i Väst kontaktade Navid Modiri med ett önskemål om en nyskapande föreställning där man blandade olika former av kreativa uttryck. Musik i Västs samarbetspart Sensus studieförbund var genast med på noterna.- Jag hade precis hört Ashar Khan på Wama Productions berätta om begreppen Det tredje rummet och hybridkulturer och gick runt och tänkte på hur det hade varit att låta människor få vara mer som de vill istället för att fokusera på att sätta befintliga etiketter på varandra, berättar Navid Modiri.Torbjörn Eliasson och Navid Modiri påpekar att föreställningen är ett resultat av hårt grupparbete ända sedan förra hösten. - Jag hade aldrig jobbat med dans innan. Jag hade absolut inte satt ihop en föreställning själv, säger Navid Modiri. Som tur var bestod ensemblen av duktiga musiker, dansare och poeter och utifrån att vi hjälptes åt och alla drog sitt strå till stacken blev det en föreställning.Medverkande i "Det tredje rummet"Navid Modiri: Sångare och radiopratare som nu driver inspirationsprojekten 365 saker du kan göra och idébanken Idépedia.Oskar Hanska: Spoken Word-artist och filmare. Europamästare i Poetry Slam 2010 som turnerar med sina egna dikter över hela världen.Vanessa Liftig: Sångare och producent som av många anses vara en av Göteborgs bästa sångare och Sveriges nästa stora artist. Lärare vid nya The Music College i Hammarkullen.Anna Jeppesen: Streetdansare som tävlar i dans och deltar i projekt över hela världen inom det globala nätverket Urban Dance Community.Mariella Parra: Streetdansare som medverkat i succéföreställningen "Vi är dom" och arrangerat hiphop-eventet "We're jammin".Gustav Horneman: Trummor.Kristofer Göransson: Gitarrist och producent som spelat med Kris Gordon, Cat5 och Navid Modiri & Gudarna.Turnéplan13 september Stenbocksskolan, Ulricehamn14 september Stenbocksskolan, Ulricehamn15 september Kulturhuset Futura, Tanumshede16 september Hvitfeldtska Gymnasiet, Göteborg17 Assbergssalen, Kunskapens Hus, Skene17 Kinna Fritidsgård, Kinna offentlig föreställning20 Dergårdsteatern, Lerum21 september Kulturbruket på Dal, Mellerud22 september Kulturen, Vårgårda23 september Kulturen, Vårgårda24 september, Gullmarsgymnasiet, Lysekil24 september, Gullmarsgymnasiet, Lysekil offentlig föreställning27 september Frölunda Kulturhus, Göteborg18 oktober Vadsbogymnasiet, Mariestad19 oktober Gullstensskolan, Gullspång20 oktober Teatern Ale gymnasium, Alafors20 oktober Teatern Ale gymnasium, Alafors offentlig föreställning21 oktober Kungshamns Folkets Hus, Kungshamn22 oktober Sporthallen, Färgelanda6 december Palladium, Alingsås7 december Vara Konserthus, Vara8 december Kungshamns Folkets hus, Kungshamn9 december Kulturhuset, Mölnlycke10 december Kulturhuset, Mölnlycke2 februari Partille